Regulamin Sprzedaży Voucherów i Rezerwacji Skoków w Tandemie Stowarzyszenia Spadochronowy Klub Sportowy Sky Camp
I. Definicje
Klient – oznacza osobę fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osobę fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę z Organizatorem,
Kodeks cywilny – oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.),
Konsument – oznacza osobę fizyczną nabywającą Voucher lub dokonującą Rezerwacji Elektronicznej w celach niezwiązanych bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową,
Organizator – oznacza Stowarzyszenie Spadochronowy Klub Sportowy Sky Camp z siedzibą w Janikowie, ul. Startowa 1, 62-006 Janikowo, NIP:783-172-42-24, REGON: 361076680,
Pasażer – oznacza osobę dysponującą Voucherem lub Rezerwacją Elektroniczną, uprawniającymi do realizacji Usługi,
Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin Sprzedaży Voucherów i Rezerwacji Skoków w Tandemie w aktualnie obowiązującym brzmieniu,
Rezerwacja Elektroniczna - oznacza potwierdzenie zawarcia Umowy, w formie papierowej lub elektronicznej, upoważniające Klienta do realizacji Usługi przez Organizatora w określonym terminie (dniu i godzinie) i miejscu,
Sezon – oznacza okres od kwietnia do listopada każdego roku kalendarzowego lub inny w zależności od decyzji Organizatora, w którym mogą być wykonywane Usługi,
Sklep Internetowy – oznacza sklep internetowy prowadzony pod adresem: http://rezerwacje.skycamp.pl lub https://voucher.skycamp.pl/ ,
Strony – oznacza łącznie Organizatora i Pasażera,
Umowa – oznacza umowę sprzedaży zawieraną przez Organizatora i Klienta, której przedmiotem jest nabycie przez Klienta Vouchera lub dokonanie Rezerwacji Elektronicznej za opłatą zgodną z aktualnym cennikiem Organizatora; do Umowy stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu,
Usługa – oznacza skok spadochronowy w tandemie, lub skok spadochronowy w tandemie wraz z usługą filmowania skoku (w opcji “handy”, “standard” lub “VIP”),
Ustawa – oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.),
Voucher – oznacza potwierdzenie zawarcia Umowy, w formie papierowej lub elektronicznej, upoważniające Klienta do realizacji Usługi przez Organizatora,
Zaliczka – kwota, wynikająca z aktualnego cennika Organizatora, wymagana do opłacenia w celu potwierdzenia terminu i zmiany statusu Rezerwacji Elektronicznej na “POTWIERDZONA” w systemie.
II. Nabycie Vouchera i dokonanie Rezerwacji Elektronicznej
1. W celu nabycia Vouchera za pośrednictwem Sklepu Internetowego konieczne jest podanie danych niezbędnych do zawarcia Umowy. Organizator dopuszcza możliwość sprzedaży Voucherów telefonicznie i osobiście.
2. Voucher musi zostać wykorzystany w okresie 12 miesięcy od dnia zakupu, w przeciwnym razie jego ważność wygasa. Okres obowiązywania Voucherów oferowanych przez Organizatora podczas specjalnych akcji lub promocji może być krótszy lub dłuższy, niż wskazany w poprzednim zdaniu. W takim wypadku zostanie to określone w warunkach akcji lub promocji.
3. Przez wykorzystanie Vouchera, o którym mowa w ust. 2 powyżej, rozumie się realizację Usługi. Obowiązkiem Klienta i Pasażera podczas planowania wykorzystania Vouchera jest uwzględnienie okoliczności, że Usługi (skoki spadochronowe) z przyczyn obiektywnych (technicznych, atmosferycznych, itp.) mogą być wykonywane jedynie w Sezonie, wyłącznie w warunkach umożliwiających zgodne z przepisami i bezpieczne organizowanie skoków spadochronowych.
4. Voucher do swojej ważności musi otrzymać status “POTWIERDZONY”. Zmiana statusu na “POTWIERDZONY” odbywa się poprzez dokonanie opłaty za wybrane przez Klienta Usługi, w wysokości całkowitej wartości Vouchera, zgodnie z aktualnym cennikiem Organizatora.
5. W celu dokonania Rezerwacji Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Internetowego konieczne jest podanie danych niezbędnych do zawarcia Umowy. Organizator dopuszcza możliwość dokonywania Rezerwacji Elektronicznych telefonicznie i osobiście.
6. Rezerwacja Elektroniczna dokonywana jest na wybrany przez Klienta, spośród dostępnych terminów, dzień i godzinę. Rezerwacja Elektroniczna obowiązuje w miejscu w którym Organizator oferuje w danym dniu realizację Usług.
7. Rezerwacja do swojej ważności musi otrzymać status “POTWIERDZONY”. Zmiana statusu na “POTWIERDZONY” odbywa się poprzez dokonanie opłaty: (i) Zaliczki, lub (ii) całości wartości zarezerwowanej Usługi (z uwzględnieniem zniżki), zgodnie z aktualnym cennikiem Organizatora.
III. Ogólne zasady realizacji Usługi
1. Rezerwacja Elektroniczna o statusie “POTWIERDZONA” umożliwia realizację wybranej przy zakupie Usługi w dniu, o godzinie i w miejscu wybranych podczas zawierania Umowy.
2. Voucher o statusie “POTWIERDZONY” umożliwia dokonanie Rezerwacji Elektronicznej wybranej przy zakupie Usługi poprzez wybór dnia, godziny i miejsca realizacji tej Usługi.
3. Ustalenie przez Pasażera dnia, godziny i miejsca realizacji Usługi, z zastrzeżeniem pkt. III ust. 5, oraz VI ust. 5 Regulaminu, jest wiążący dla Pasażera. Powyższe oznacza, że Pasażer zobowiązany jest do stawienia się w czasie i miejscu ustalonym przez siebie a potwierdzonym przez Organizatora (przy pomocy komunikacji email, SMS, lub telefonicznej) wraz z numerem Vouchera lub kodem Rezerwacji Elektronicznej.
4. W przypadku osób małoletnich lub niemających pełnej zdolności do czynności prawnych wymagana jest zgoda opiekuna prawnego takiej osoby na realizację przez nią Usługi, wyrażona w formie pisemnej.
5. Organizator dołoży starań w celu poinformowania Pasażera o wszystkich zmianach (np. opóźnieniu wynikającemu z warunków pogodowych), w dniu Realizacji Usługi.
6. Organizator, z uwagi na treść przepisów którym podlega jako podmiot organizujący skoki spadochronowe, zobowiązany jest do weryfikacji tożsamości Pasażera. Weryfikacja może nastąpić w dowolny dopuszczalny prawem sposób.
7. W celu realizacji Usługi Pasażer zobowiązany jest do akceptacji warunków (poprzez złożenie podpisu elektronicznego i potwierdzenie treści przy pomocy weryfikacji SMS) a także bezwzględnego przestrzegania treści i zasad:
(i) Oświadczenia Pasażera Tandemu,
(ii) Regulaminu Skoków,
(iii) Oświadczenia RODO,
(iv) Wniosku o członkostwo w Klubie Sportowym.
IV. Zmiany warunków realizacji Usługi
1. Od dnia ustalenia przez Pasażera dnia, godziny i miejsca realizacji Usługi, zgodnie z treścią pkt. III ust. 3, do dnia przypadającego na 7 dni przed dniem realizacji Usługi, Pasażerowi przysługuje prawo do nieodpłatnej zmiany tego terminu. W tym celu Pasażer powinien skontaktować się z Organizatorem drogą telefoniczną lub email.
2. W przypadku: (i) zmiany terminu realizacji Usługi później niż 7 dni przed pierwotnie ustalonym terminem, (ii) kolejnej (tj. drugiej i każdej następnej) zmiany terminu, za każdą taką zmianę Organizator naliczy opłatę stanowiącą równowartość Zaliczki, zgodnie z aktualnym cennikiem Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do obniżenia lub zrezygnowania z naliczania z w/w opłaty w zależności od indywidualnej sytuacji (np. przypadki losowe).
3. Niestawiennictwo Pasażera w ustalonym dniu i godzinie, w miejscu realizacji Usługi uznaje się za zrzeczenie się przez Pasażera oraz Klienta prawa do realizacji Usługi. Pasażerowi ani Klientowi nie przysługuje roszczenie o zwrot zapłaconych w ramach realizacji Usługi kwot, ani jakichkolwiek innych kosztów.
4. W przypadku o którym mowa w ust. 3 powyżej, Organizator dopuszcza możliwość ustalenia nowego terminu realizacji Usługi, uzależnioną od uiszczenia przez Pasażera opłaty stanowiącej równowartość Zaliczki, zgodnie z aktualnym cennikiem Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do obniżenia lub zrezygnowania z naliczania z w/w opłaty w zależności od indywidualnej sytuacji (np. przypadki losowe).
5. Klient lub Pasażer uprawnieni są do odpłatnego przedłużenia okresu ważności Vouchera o 12 miesięcy. Możliwość przedłużenia dotyczy tylko Voucherów, co do których nie doszło do ustalenia przez Pasażera dnia, godziny i miejsca realizacji Usługi, zgodnie z treścią pkt. III ust. 3. Wydłużenie musi nastąpić najwcześniej 1 miesiąc przed a najpóźniej 1 miesiąc po terminie ważności Vouchera. Opłata za przedłużenie okresu ważności Vouchera wynosi równowartość Zaliczki, zgodnie z aktualnym cennikiem Organizatora.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany lokalizacji realizacji Usługi w danym dniu, co wynikać może z przyczyn operacyjnych, technicznych lub związanych z bezpieczeństwem wykonywania skoków spadochronowych. O takiej zmianie Organizator niezwłocznie poinformuje Pasażera. Pasażerowi, jeśli nie wyraża on zgody na zmianę lokalizacji, przysługuje prawo do nieodpłatnej zmiany terminu na taki, w którym Usługa realizowana jest w pierwotnej lokalizacji.
V. Prawo odstąpienia od Umowy
1. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy i otrzymanie zwrotu 100% opłaconej kwoty Vouchera lub Rezerwacji Elektronicznej, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Za oświadczenie woli skutkujące odstąpieniem przez Klienta od umowy przyjmuje się także niedokonanie wpłaty, tj.brak uzyskania przez Voucher lub Rezerwację Elektroniczną statusu “POTWIERDZONY” w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
2. Nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Organizator zwróci całość ceny Vouchera lub Rezerwacji Elektronicznej, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego Klient użył przy dokonywaniu płatności.
3. Prawo odstąpienia od Umowy na zasadach określonych w ust. 1 powyżej nie obowiązuje w sytuacji, w której Pasażer dokonał rezerwacji terminu realizacji Usługi (art. 38 ust. 12 Ustawy).
3. Organizator może w każdym czasie odstąpić od Umowy z przyczyn od niego niezależnych, tj. takich, których zaistnienie nastąpiło bez winy Organizatora lub za które nie ponosi odpowiedzialności, a które skutkują niemożnością realizacji Usługi, bądź koszty jej realizacji rażąco przekraczają jej wartość. W takim wypadku Organizator poinformuje o fakcie odstąpienia Klienta i zwróci całość ceny Vouchera lub Rezerwacji Elektronicznej, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego Klient użył przy dokonywaniu płatności, w ciągu 30 dni.
VI. Ograniczenia Odpowiedzialności
1. Organizator przyjmuje założenie, że Klient oraz Pasażer, we własnym interesie podaje wszelkie informacje i dane niezbędne do realizacji Usługi, prawidłowo i w zgodzie ze stanem faktycznym. Odpowiedzialność za skutki nieprawidłowości wynikających z niewłaściwego, niekompletnego lub niezgodnego z prawdą wypełnienia formularzy systemu (podania danych niezbędnych do prawidłowej realizacji Usługi) ponosi Klient lub Pasażer.
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość skorzystania z Usługi przez Pasażera z uwagi na:
a. odmowę weryfikacji tożsamości lub celowe podanie nieprawdziwych danych,
b. odmowę akceptacji (brak złożenia podpisu, podpisu elektronicznego lub potwierdzenia treści przy pomocy weryfikacji SMS):
(i) Oświadczenia Pasażera Tandemu,
(ii) Regulaminu Skoków,
(iii) Oświadczenia RODO,
(iv) Wniosku o członkostwo w Klubie Sportowym,
c. stan zdrowia Pasażera,
d. ogólną kondycję psychofizyczną Pasażera, w tym z uwagi na wymogi dotyczące minimalnego wzrostu i maksymalnej wagi,
e. odmowę wykonywania poleceń Organizatora, instruktora, lub innych osób funkcyjnych Organizatora,
f. brak zgody opiekuna prawnego w przypadku osób małoletnich lub niemających pełnej zdolności do czynności prawnych,
g. uzasadnione przypuszczenie Organizatora, że Pasażer znajduje się pod wpływem alkoholu, narkotyków lub środków odurzających lub innych o podobnym działaniu, lub agresywne bądź niebezpieczne zachowanie.
h. inne uwarunkowania lub ograniczenia mające wpływ na bezpieczeństwo wykonania skoku spadochronowego przez Pasażera.
3. Niezależnie od przyczyn wskazanych w ust. 2 powyżej, Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak realizacji Usługi, jeśli jej wykonanie wiązałoby się, w ocenie Organizatora, z zagrożeniem życia lub zdrowia lub narażeniem na innego rodzaju niebezpieczeństwo jakichkolwiek osób, w tym w szczególności Pasażera, instruktora, innych skoczków, Klienta, Organizatora, osób zatrudnionych lub związanych z wykonywaniem działalności przez Organizatora i innych osób obecnych na terenie wykorzystywanym przez Organizatora do organizacji skoków spadochronowych.
4. W przypadkach wskazanych w ust. 2 oraz ust. 3 powyżej Organizator ma prawo odmowy realizacji Usługi, a Pasażerowi ani Klientowi nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia w stosunku do Organizatora, w tym w szczególności o zwrot całości lub części kwot opłaconych tytułem realizacji Usługi.
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, przerwy albo niemożność realizacji Usługi w ustalonym przez Strony terminie, jeśli są one skutkiem wystąpienia siły wyższej, przez którą rozumie się sytuacje, na których wystąpienie i przebieg Organizator nie ma wpływu lub nie można było ich przewidzieć, a które uniemożliwiają realizację Usługi, w szczególności:
a. warunki atmosferyczne,
b. kwestie techniczne lub operacyjne,
c. wypadki losowe.
6. W przypadku zaistnienia którejkolwiek z sytuacji opisanych w ust. 5 powyżej, Organizator zobowiązuje się umożliwić Pasażerowi zmianę terminu realizacji Usługi w ramach dostępnych terminów w okresie ważności Vouchera. W przypadku braku dostępności takich terminów, Organizator dopuszcza możliwość jednokrotnego nieodpłatnego wydłużenia okresu ważności Vouchera, lub zwrot całości ceny Vouchera lub Rezerwacji Elektronicznej.
7. Niezależnie od pozostałych postanowień Regulaminu i innych dokumentów, które dotyczą odpowiedzialności Organizatora, Pasażerowi ani Klientowi nie będą przysługiwać jakiekolwiek roszczenia w stosunku do Organizatora, z tytułu poniesionych kosztów, opłat, strat ekonomicznych, utraconych korzyści, i innych wydatków związanych lub wynikających z odmowy, odwołania lub zmiany terminu realizacji Usługi.
8. Organizator nie udziela gwarancji na Vouchery, jak również nie świadczy żadnego rodzaju usług posprzedażowych. Z uwagi na charakter Usług określonych niniejszym Regulaminem, Organizator nie podlega kodeksowi dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 ust. 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
9. Organizator nie ponosi odpowiedzialności wykorzystanie Vouchera ani Rezerwacji Elektronicznej przez osobę nieuprawnioną, jeśli uprzednio zostały one doręczone Klientowi.
VII. Postanowienia końcowe
1. Regulamin i każda jego zmiana wchodzą w życie z dniem jego publikacji na stronie www.skycamp.pl.
2. Organizator zastrzega prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w dniu umieszczenia zmienionego Regulaminu na stronie www.skycamp.pl, przy czym do Umów zawartych na podstawie niniejszego Regulaminu stosuje się go każdorazowo w wersji obowiązującej w dniu nabycia Vouchera lub dokonania Rezerwacji Elektronicznej.
3. Jeśli dowolne postanowienie zawarte w Regulaminie jest lub stanie się nieważne, bezprawne lub nieegzekwowalne, okoliczność ta nie będzie mieć wpływu na ważność pozostałych postanowień Regulaminu.
4. W przypadku gdy postanowienia regulaminów, zasad lub ogólnych warunków sprzedaży stosowanych przez pośredników przy sprzedaży Usług oferowanych przez Organizatora będą sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, zastosowanie mieć będą zapisy Regulaminu.
5. Klient nie może przenieść praw i obowiązków wynikających z Regulaminu na osoby trzecie bez zgody Organizatora.
6. Organizator uprawniony jest do przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Regulaminu na osoby trzecie bez konieczności uzyskania zgody Klienta. W szczególności Organizator może powierzyć realizację Usługi w całości lub w części współpracującym z nią osobom trzecim. W takim wypadku niniejszy Regulamin ma zastosowanie do takich osób trzecich.
7. Regulamin podlega prawu polskiemu, a wszelkie spory związane z Regulaminem podlegają sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Organizatora.